[공지] 향후 이벤트 변동사항

EM NihilEM Nihil Posts: 264Event Moderator
edited November 2020 in Arirang

한국 시각 2020년 11월 8일 | EM 하나린

안녕하세요, EM 하나린입니다.

전날 언급했지만, 참석하지 못된 분들 및 듣지 못한 분들을 위해 공지를 올립니다. 향후 이벤트에서 몇가지 부분에 대한 기존 방침을 수정 및 보완하려 합니다. 여기엔 다음 내용들이 포함됩니다:

  • 이벤트 진행 시간은 최대 2시간까지 진행되며, 명확히 공지됩니다 - 기존과 동일하게 진행 시간은 1시간 내외를 목표로 합니다. 다만 특정 상황이나 이벤트 내용에 따라 길어질 수 있음을 명확히 합니다. 이에 관련한 항의에 대한 피드백으로 이벤트 공지에선 시작 시간만 공지가 되었으나, 종료 시간까지 명확히 표기됩니다.

  • 아리랑 샤드에서 이벤트 진행은 한국어로만 진행됩니다 - 두 언어 지원은 비한국어 이용자를 위한 배려입니다. 그러나 이런 배려가 다른 비영어권 샤드에 대한 불만 근거로 악용된 사례가 있었고, 이벤트 중 대화가 너무 길어져 실제 이벤트 참여 시간은 줄어드는 부작용이 있었습니다. 또 비영어권자인 제게도 이벤트 준비에 많은 시간을 할애해야 하는 부담도 있었습니다. 이제 대화 분량을 줄이고 실제 이벤트 참여 시간을 늘려 이벤트 목표 시간을 달성하고 참여자분들이 이벤트를 즐길 수 있도록 조정하겠습니다.

  • 이벤트 방해 행위는 규정대로 처리됩니다 - 그간 이벤트 진행 중 방해 행위는 정말 심각한 경우가 아니면 경고 조치를 끝냈습니다. 하지만 이런 안일함으로 방해 행위는 대담해지고 있고, 이로 인해 이벤트나 EM에게 영향을 주고 있습니다. 향후 이벤트나 EM에게 영향을 주는 방해 행위는 규정과 절차에 따라 처리됩니다.

  • 최종 보스는 다양한 형태로 등장할 수 있습니다 - 기존엔 보스를 보여주고 일정 시간동안 타겟을 잡을 시간을 드렸습니다. 하지만 그로 인해 이벤트 진행은 참여에 적극적인 플레이어들에게만 맡겨지고, 최종 보스만 탐내는 사람들이 생겨났습니다. 향후 최종 보스는 기존처럼 타겟 타이머를 제공하지 않고 다양한 형태로 등장합니다. 때론 갑자기 등장할 수 있고, 때론 하찮은 잡몹이라 생각했던 게 (물론 생각보다 훨씬 강한 잡몹일 겁니다) 보스일 수도 있으며, 기존처럼 타겟 타이머를 주고 싸우게 될 수도 있습니다. 이는 특정 플레이어들의 수고로만 이벤트가 진행되고 결실만 취하려는 이벤트는 원하지 않기 때문입니다.

물론 변동 사항이 모두가 만족하는 바는 아닐 겁니다. 하지만 최대한 다양한 변수를 도입해 이벤트를 보다 더 풍성하게 만들고자 합니다. 향후 몇몇 부분들에서 시험적인 시도가 있을 테고, 그 과정에서 다소 간의 불만족이 있겠지만, 여러분의 피드백을 통해 보다 더 완성도 높은 이벤트를 만들 수 있길 바랍니다.

다음 이벤트 시작 전에 이 부분에 관련해 다시 한 번 언급하고 진행할 예정이니 참고해주셨으면 좋겠습니다. 다음 달 이벤트 공지는 승인이 되는 대로 올리도록 하겠습니다.

감사합니다.



Hello, I'm Arirang Event Moderator Hanarin.

I have announced this yesterday after the event, but posting this announcement here for those who didn't attend it or didn't heard yet. I'm going to make some changes in future as follows:

  • Event time can be from 1 hour to 2 hours - I'll make sure the event time could be max 2 hours in my event notification. Current goal, 1 hour, will be the same but it can be longer time to time.

  • Arirang shard events will be carry out in Korean only - So far I've been doing 2 languages; English and Korean. It was to help those who are not speaking Korean. Unfortunately, however, I've told that this was abused to force or complain the other non-English speaking shards. And dialogue became too long made actual event players can participate shorter and increase the event time. Furthermore, it has been hard for me to create a manuscripts and setting all NPCs by myself. From now on, I'll reduce dialogue to accomplish the event time goal, and increase the participation time to players can enjoy the event.

  • Distrupting behaviors will be dealt with firmly - I've been involve with this only if it's necessary. However, these actions are escalating over time. Any actions may affect ongoing event and EM, it will be dealt with by the book.

  • Top attacker encounter will be in various forms - I've been giving target timer for the boss. But it burdens some passionate players to kill all the minions while the others just standing and wait for the boss only. Now players will encounter the top attacker in various forms; they can be suddenly appears, sometimes they can be among the minions, or sometimes you'll have the target timer like I did before.

I know that these changes won't make everyone happy. But I'd like to make some changes to give the event more activity and variety by adding more variables. There will be some try out. I'm hopping to create more fun events from them.

I'll talk about this again before I start the next month reward event so it may start a bit late than usual. I'll post next month schedule as soon as it gets approval.

Thank you.
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